Sunday, October 24, 2010

kenapa kenapa kenapa

ada tak geng2 korang spt ni:

dia mkn cekodok tapi dia kata dia suka kek
dia minum teh tapi dia kata dia suka milo ais
dia minat hijau tapi dia kata dia suka biru

dia xnak itu tapi dia kata dia nak itu
dia berkereta tapi dia kata dia suka bermoto
dia tak suka bersukan tapi dia kata dia suka bola sepak
dia gembira belajar di luar negara tapi dia kata dia suka di malaysia

p/s: heyyy! .. xpaham la dgn orang macam ni.. xpayah la buat2 suka utk impress'kan' seseorang.. yg jauh mungkin x nampak, tapi yang dekat masih terbau.. kenapa kenapa kenapa

10 comments:

ctee_mars said...

tetttttt...ramai je org cani....mau tunjuk bagus la katakan...hukhuk

muhammad safarin said...

saya suka ayam kentaki, tak semestinya kita makan hari2 kentaki

saya suka awek saya, takan asik nak berkepit ngan awek 24 jam

saya suka kek, takan dalam hidup makan kek aje

saya suka tido, kadang-kadang bangun jugak...takan tido memanjang

akufrazi said...

Parin: sila amik bm paper julai krn anda gagal memhmi isi tersirat entri ini. Hrp maklum. Haha
Mars: tettttt.. Kwn anda juga.... Tett

aurikelsan said...

accept jela memng perangai die cmtue..bukan ko baru kenal die sehari dua..as long as x affect ko, ignore je..tp aku rasa kdg2 rasa annoying gak kan ngn org cmtu hehehehe

muhammad safarin said...

dia mkn cekodok tapi dia kata dia suka kek

maksudnya dia memang suka kek tapi cekodok juga dia makan walaupun dia bukan suka cekodok. dalam ayat di atas tidak menyatakan dia benci pada cekodok, maka tiada salah dia makan cekodok.

juga merujuk pada ayat lain

perkataan tapi memang menunjukkan pertentangan tetapi ia tetap merujuk kepada konteks ayat.

E.d.Y said...

xbaik jadi hipokrit macam tu

akufrazi said...

edy: iye.. setuju! 101 peratus!!!

akufrazi said...

parin: niii ayt perumpamaan.. ia bkn merujuk konteks ayat.. .. pembaca yg x phm mmg x phm.. mcm sajak.. smua org blh bca tp x blh fhm mksud sbnrnya,, maka ia perlu merujuk kpd penulis.. emosi penulis tiada dpt dbaca selain bkn penulis dtmbh lg bkn pembaca tegar..hahaha

EIPUL said...

biasa je ni,
aku pun macam ni gak. keke

semua orang takkan rasa puas dgn apa yang dia ada. LOL

*betul kan apa aku cakap ni? Sory ar aku nyampuk kat cni, kakaka

akufrazi said...

eipul: ohh.. ye... hipokrit tu namanya.. anywy thnx for ur comment ya!