Sunday, August 1, 2010

kubur.insaf.


assalamualaikum wbt & salam 1 malaysia..(mood: suci murni)

jam 8.30 pagi waktu malaysia skudai teettt...teeet...teeet...(bunyi iphone 3gs, cess poyo jek!)

frazi: helo? hah!
mak usu: bahda tenat skang, telefon mak da x dpt.. nanti erol (nama glamer kluarga) pergi hospital tgk dia ya.. ada tusyen tak pagi ni?
frazi: erkk..erk..ada (nada perlahan & xpasti)..ok nanti erol pergi tgk..

jam 9.00 pg masih waktu malaysia skudai ting tong (bunyi msg iphone 3 gs...huhu)

"hj ithnin sudah meninggal dunia"

zazzz...tersentap! terimbas wajah arwah yg kali terakhir dilihat di HSA pada hari khamis.. pada masa tu ak berbatik hijau (baru balik dr ssi)

Bergegas ke HSA ..( Tp x la bergegas sgt, masih berkhayal sehingga ak pandu jln ke ssi..ada kepatut!!!)

tiba kat HSA ..

membuat panggilan (iphone 3 gs)

frazi: wan (sepapat ak) ko kat mana?
wan: on da way!

membuat panggilan (iphone 3 gs)

frazi: kak long (anak arwah)..kat mana semua?
kak long: jenazah sdg dlm perjlnan ke rumah.. kejap lagi sampai..

....................................................................................

di rumah arwah

ramai..sgt ramai, byk keta,, segan je nak masuk sensorang...apa kes.? masuk je spt biasa..
cuaca redup... dan jenazah selamat dikebumikan jam 1.20 ptg, slps solat zuhur. ramai yg ada di tanah perkuburan. kawan sani (anak arwah) membawa segerombolan kwn2 tmnnya.. serius .. ramai... bagus! mmm.. ada kwn2 nye tu nmpk cam tua je dr ak, sesungguhnya ak ni muda remaja..

..................................................................................

waktu mlm kenduri tahlil

ramai.. ramai .. bgus penghuni taman ni.. salute!! sguhpn mlm ni ada bowling free.. tp x gi.. apa.! ak ni xla sejahat utk ke bowling dr ke kenduri tahlil.. gilak!..hee.. masa makan lps baca tahlil tu......

frazi: en fatmi shah (eft) kan!
eft : awak studnt saya dulu ehh..
frazi: iya! ... (muka gumbira)
eft: muka awak mcm pernah nmpak..mengajar mana awak?
frazi: eww.. haruslah..saya kan fofular di fakulti..(jwb dlm hati, apa! hingat ak gila glamerrss..) hee ...SSI
eft: sepupu saya ada mgajar di situ..
frazi: siapaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!
eft: *********
frazi: ooooo...ooo...sguh kecil dunia ini.,,pusing2 itu juga..
masa nak balik tu bersalam salaman...

masa ni yg ak lemah gaban... sbb segan nk salam dgn org yg x kenal yg sebaya..@ dua baya dgn ak..mesti diaorg igt ak sombang cipanzi .. eww.. meh .. bila korg dah borak sakan dgn frazi baru diorg rasa sehappening gile...heee..

frazi: ni utk mkn beramai..kan rmai yg tidur rmh mak uda
mak uda:mmm.. siapa pnya ni
frazi: erol beli masa otw
mak uda: senyummmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.. dh da calon..
frazi:!@#$%%^^&**
mak uda: tkasihhhhh.....senyummmmmmmmmmmmmmmmm

p/s: semoga roh hj ithnin bin sujak (pakcik frazi) dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama2 org yg beriman. pengalaman melihat kubur membuat manusia insaf. dijadikan kau dari tanah, maka dikembalikan juga kau ke tanah.

6 comments:

aurikelsan said...

tau la pakai iphone..bila nak tukar jadi i-4?

atreyu strange said...

mane part insafnye??

akufrazi said...

surya: mm.. belikan??
jen: oo.. xnmpk ka perkataan "insaf" dlm perenggan itu... wakaka

Aidi-Safuan said...

1) alfatihah

2) ramai tak awek kat famili ko? kenalkan pliz. :P

ctee_mars said...

aku suka part dialog y last tuh... hihihi

p/s: salam takziah..baru tau lps bc blog ko nih..huhuhu

akufrazi said...

Safuan: xhbis2 nk awek awek segala ko nihh.. Hee
Mars: :)