Monday, May 3, 2010

Prototaip Iphone terbaru dijumpai dan berjaya dipulangkan


Semua menggila bila dgr pasal iphone..ak lagi la..hp ni menjadi idaman ak utk tahun ni..adoyai...harganya dah le mahal. kkdg tu sampai termimpi2 akan hp yg menghiasi iklan2 di tv yg memaparkan byk aplikasi yg boleh diguna pakai.

Mungkin ada yg sedar akan berita ini, dan mungkin ada yang separa sedar. minggu lepas, hari selasa, spt biasa mbaca The Star sbg rutin harian d waktu petang (sbb pagi ak sibuk..hee). Ada yg menarik untuk di kongsi. Mesti ramai yg nak mengetahui the next iphone by Apple Inc kan? ianya bukanlah jadi rahsia lagi, kerana kejadian ini berlaku di New York. Seorang editor bernama Jason Chen telah menjumpai prototaip iphone terbaru yang masih belum dipasarkan (dah namanya prototaip) di sebuah bar di california. iphone tersebut dikatakan menggunakan sistem operasi Apple yg masih belum di'released'kan. Siapakah yg punya angkara yang cuai ini? siapa lagi kalu bukan Gary Powel seorang jurutera perisian yang menyambut hari lahirnya di bar tersebut pada 18 mac lalu.

Jason Chen yang begitu gumbira menyebarkannya dilaman blognya, mendapat liputan meluas, sehingga ketahuan oleh Apple Inc. Dia juga telah memulangkan semula kepada empunya. sungguh murni kisah ini.

4 comments:

Mindbreaking said...

bahaya tul, blg rugi apple

frazi said...

mm, btl tu, kalu dia jual kat company lain..dia blh jd kaye

Cik Norfa said...

ha'a..aku ade baca pasal ni. Dia duk heboh ckp iPhone dia hilang.pastu Apple dpt tahu dan detect sape punye..dengarnya org yg jumpa tu dah jual dah..tapi apple tetap amek jugak dari buyer tuh..huhu..

benda berharga camni senang2 je tinggal..sabo jela.

frazi said...

cik norfa: oh yeah..mest dpt detect..coz each hp sold with serial number tht had been registered on the owner's name...